søndag 27. september 2009

Da falt storoksen!


For en dag! :) De av dere som kjenner meg vet at 25.september er en hellig dag. For da starter elgjakta! Ingenting er som noen dager på skogen hjemme. Etter en hard valgkamp har jeg sett frem til det lenge. Og i år skulle jakta bli enda bedre..

Jeg har vært med på jakt siden jeg var liten, og har fått skutt noen elg før. Men i år skulle jeg virkelig få full klaff! September 2009 blir en måned jeg kommer til å huske lenge, med flere store høydepunkter! Denne 10-taggeren var intet unntak! En av de større jeg har vært borti, og en stor jaktopplevelse! Denne kongen endte sine dager sent på ettermiddagen fredag. Jeg hadde knapt satt meg ned på post før beskjeden om at det var dyr på vei kom på walkien. Da dyrene kom over fjellknausen, og til alt hell ville over myra var løpet lagt. Oksen kom sammen med ei ku, som begge stanset opp da jeg plystret på dem. Og på greit hold, 60-70 meter, med bredsida til, fikk den dødsskuddet.

September har vært hektisk. Mye har skjedd... Dagene på elgjakt er noe av det jeg kaller livskvalitet, og som er helt nødvendig! Frisk luft, trim, spennende øyeblikk, flote dyr og trivelige samtaler rundt bålet. Her er jeg og fetter Åsmund på plass på "Ingolfs post" - det er også stas! Og enda er det en dag til på jakt! Tirsdag er jeg tilbake i Oslo. Da begynner møtene, og torsdag åpner Stortinget. Ting skulle ligge til rette for at det blir en bra høst!