fredag 24. april 2009

Mitt kjære Oldenborg!

Ja, det er Landsmøte i Venstre, og ja, jeg burde uttrykt skuffelse over at Sponheim har snudd i EU-spørsmålet slik at Venstre sannsynligvis blir ja-parti. Men i dag er noe viktigere. Som den tidligere paven jo sa; Av alle uviktige ting her i verden er fotball det viktigste". Og i kveld var det beinhard seriepremiere for Oldenborg 3 i årets tøffe 8.divisjon.

Stedet var Jarmyra kunstgress, og motstanderen var Øvrevoll og Hosle 3. Det var smekkfullt med tilskuere, og en enorm stemning. Spenningen var stor. Og Oldenborg skuffet ikke! I sin kjente 4-3-3 formasjon, anført av captain Håvard Rekvik tok vi raskt styringen. Tingene stemte likevel ikke helt, og det måtte gå 40 minutter før Lars Ingar slo til med et flott skudd over en keeper som stod litt langt ute... Og 1-0 ble pauseresultatet.

Så var det duket for litt sørlandsk krutt. Etter et genialt innlegg fra Lars Ingar, en kontrollert demping og et knallhardt skudd sørget undertegnede for 2-0. Krampa hadde enda ikke tatt meg... For når forsvarsklippen Øyvind slår en lang klarering var jeg klar på nok et løp, og lurte ballen i lengste hjørne. 3-0. Kampen virket kjørt, og når Øvrevoll og Hosle satte inn et vakkert selvmål, og krampa satte skikkelig inn, fant jeg det best å sette meg på benken. Et mål hver vei der Morten var kald på straffen han filmet til seg, ble sluttresultatet 5-1. I 2017 blir det Tippeligaspill, 20.000 tilskuere og gult gress med KrF-logo som midtsirkel. Og påfølgende Champions League i 2018 med Liverpool på andre banehalvdel. Oldenborg 3 er på gang!
Og for å snike inn en viktig politisk sak; De nye blå draktene som heltene er iført på bildet, måtte idrettslaget Oldenborg betale 25 % moms på. Skatt på noe så viktig som frivillighet og idrett? Nei, takke meg til! KrF skal fjerne momsen frivillige organisasjoner i dag må betale - tilsammen 1 milliard! Om det ikke blir Tippeliga før i 2017, skal momsen være borte etter valget i september...