søndag 24. mai 2009

Det blir et gult år!

Har nettopp sett en fantastisk kamp der Start kjørte over Bodø-Glimt. Det som står igjen er selvsagt unggutten Mads Stokkeliens prestasjon med sitt tredje og fjerde mål for sesongen. Det minner meg om 2005-sesongen - da Start også rykket opp, og den gangen var det Doffen og Strømstad som herjet med forsvarsspillerne. Men 2009-sesongen skal ende annerledes - det skal bli et gult år!

Mye ros fortjener selvsagt også Start-trener Knut Tørum. Og jeg liker godt å vise et meget flott bilde av han og meg, skal selvsagt understreke at jeg ikke tar ham til inntekt for KrFs politikk, men så sympatisk og flott fyr som han er så tror jeg han stemmer KrF! ;) Dessuten er det jo hans prestasjoner som trener som betyr noe... Og måten han har fått laget til å fungere sammen er imponerende. Med stjerner som Bolanos, Geir Ludvig Fevang, Clarence Goodson og Mykland, og hardtarbeidende Bernt Hulsker, Petter Buer Hansen, Hunter Freeman mfl er det et team som nekter å tape kamper.

Det er stemning på Sørlandet. Vi kommer fort i gledesrus, og jeg tror Mads Stokkelien kommer til å bidra til at det denne gangen skal vare sesongen ut! Men det er bredden i laget som overbeviser meg mest. Og etter det bitre tapet av gullet til Vålerenga i 05 (som selvsagt var en feil dommeravgjørelse i sluttminuttene!) er jeg lysten på revansje... Det kan fort smitte over på KrF også, så klarer vi å holde unna både de røde - og de blå!