torsdag 2. juli 2009

Litt mer sex i sommervarmen, takk!

Norge trenger flere barn, og da er det om å gjøre at flest mulig bruker sommeren godt.

Inger Lise Hansen, nestleder i KrF, sier i dag til VG at det ligger en fin mulighet i å kombinere hygge og samfunnsnytte ved å hjelpe til med befolkningsveksten i Norge. Og hun får støtte av flere. Jeg synes det er bra at hun oppfordrer folk til å bruke sommerukene på dette. Selv skal jeg gjøre mitt for at politikken i Norge blir best mulig for småbarnsfamilier.

Norge trenger flere barn, og barn blir ikke til av seg selv. Så da kan man nyte den fine sommeren, ha det hyggelig og få et fantastisk barn i etterkant. Realiteten er at om det ikke fødes flere barn i Norge vil vi ha for lite arbeidskraft i tiårene som kommer. Derfor vil vi i KrF legge til rette for barnefamilier, slik at flere velger å få barn. Jeg ønsker meg ett mer barnevennlig samfunn, der familiene har mer tid.

KrF har derfor foreslått at engangsstøtten 140 000 kroner til de som ikke er i jobb og ikke har krav på foreldrepermisjon. I dag er det slik at er du student og får barn, får du bare 35.000 kroner, mens hvis du er i full jobb og får barn mottar du ganske mye mer penger. KrF vil også ha en mer fleksibel foreldrepermisjon på totalt 68 uker, 14 uker mer enn i dag. De 14 ukene vil partiet at man skal kunne ta ut når man vil, men før barnet blir 10 år.

I tilegg vil vi øke kontantstøtten, samt øke støtten til de som adopterer barn. Skal vi bli flere må folk ta i et tak i sommer. Så det er bare å kjøre på ;)