lørdag 31. oktober 2009

Lite gjennomtenkt overflod

I sommer ble jeg lurt med på itro.no sin "shoppestopp"-kampanje av ei venninne. Helt frem til jul skal jeg holde meg unna klesbutikkene og la være å kjøpe nytt tøy. De som kjenner meg vet at å holde seg unna shopping kun gir meg økt livskvalitet, så det er ikke noe problem. Litt verre er det at jeg ble stortingsrepresentant og sikkert burde anskaffet meg litt flere dresser og skjorter..

Som du ser av bildet lider jeg ikke av klesmangel.. Dette er faktisk ikke tøyet jeg har, men det jeg i dag fant på rommet mitt og skal sende til Fretex! I løpet av de siste fire-fem årene har det hopet seg opp masse tøy, og det var pinelig å se hvor mye jeg som hater shopping har klart å kjøpe..! men av en eller annen grunn tror jeg nok ikke jeg er alene!

Tekstiler er ikke akkurat miljøvennlig, men likevel shopper vi klær som aldri før. Meg selv inkludert. Nå skal jeg bli mye mer bevisst på hva jeg kjøper! Vårt forbruk er ikke bærekraftig. Så dagens oppfordring; kjøp kvalitetstøy og gjør litt mer gjennomtenkte kjøp. Impulskjøpene er ikke alltid suksess!