mandag 3. mai 2010

Alt godt har en ende...

Her er nyhetsbrevet mitt:
Får du ikke min personlige hilsen? Meld deg på her!

Gode venn!
Noe av grunnen til at jeg fortsetter å sende ut nyhetsbrev etter at jeg kom inn på Stortinget er for å ha direkte kontakt med deg, og enkelt få innspill. Samtidig som jeg kan skrive min egen versjon av det som skjer, og fortelle deg nyheter først. Derfor skal du få en i dag. I dag har jeg nemlig svart valgkomiteen i KrFU at jeg takker nei til gjenvalg som leder i KrFU. Etter 10 år i KrFU, og 3 år som leder, vil jeg på Landsmøtet i september overlate ledervervet til en annen. Det er på tide å bevege seg videre og slippe nye krefter til!

Mange talenter
Det er med stor vemodighet, men også med glede og stolthet jeg overlater oppgaven til en av mange som står klare til å lede KrFU i den viktige tiden fremover. Jeg har stor visshet om at den neste lederen i KrFU vil være meget dyktig og godt egnet til oppgaven. Det gror godt i organisasjonen, med stor aktivitet og økt skolering. Både lokalt og sentralt ser jeg mange talenter som vil fylle viktige plasser i KrFU og KrF fremover.

Vemodig
Jeg har ikke angret ett sekund på at jeg valgte å ta på meg oppgaven å lede KrFU. Det har vært utrolig meningsfylt og spennende. Sakene KrFU kjemper for er tross alt det viktigste man kan kjempe for; menneskets ukrenkelige verdi, forvalte ressurser og kloden til det beste for alle, og kjempe for de som har minst. Verden trenger politikere med større drømmer enn billig bensin!

Tiden i KrFU har gitt meg utrolig mye, og jeg vet at jeg kommer til å heie og være med på andre måter fremover. Men i en ny rolle, og med større fokus på jobben på Stortinget. Å lede KrFU er ikke en jobb, det er en livsstil. Spørsmålet er ikke om KrFU klarer seg uten meg, men om jeg klarer meg uten KrFU...

Beste hilsner
Kjell Ingolf