tirsdag 11. januar 2011

Nå braker det løs!

I dag er første dag i vårsesjonen i Stortinget, og jeg ser av kalenderen at det blir mye å gjøre... Vi venter spent på at regjeringen kommer med nytt forslag til uførepensjon der KrF blir en viktig brikke for å få til et forlik i Stortinget. I tillegg kommer det (endelig) spennende stortingsmeldinger på fattigdom og arbeidsmiljø i min komite. Det ser jeg frem til!

Det blir også mange årsmøter og reisevirksomhet rundt på Sørlandet. Det er alltid veldig kjekt og lærerikt. For Sørlandet blir også jobben med levekårsutfordringene viktig, sånn sett er jeg glad for responsen på mitt utspill. Vi trenger en felles dugnad, her inne på Stortinget, men også sammen med alle kommunene lokalt.

Like fullt blir jobben for å fronte Sørlandet og de spennende tingene som skjer hjemme viktig. Vi har et kompetansemiljø å være stolte av! De fortjener også at vi har fokuset på å sikre mer ressurser til UiA, til E18, E39, Rv9 og på jernbane. Har du andre innspill til viktige saker?