onsdag 18. juni 2008

Nå er det landsmøte!

Til helgen samles rundt 100 KrFUere til vårt 62. landsmøte. Det er mitt niende.. Og like artig hver gang!

Det er noe spesielt med landsmøtet i KrFU. Første helg etter skoleferien begynner er det fullt kjør med politikk og spennende valg. Årets landsmøte er intet unntak! I utgangspunktet er det kanskje ikke så spennende med 750 endringsforslag til hovedprogrammet vårt, men du verden å artig debattene blir! Avbrutt av (gode) taler, og et veldig åpent sentralstyrevalg, er jeg helt sikker på at det blir en suksess.

Det første landsmøtet jeg var på, var i 2000. Da hadde jeg vært medlem i en måned, og på toget inn til Oslo fikk jeg ei stor bunke med papirer. Den gang visste jeg lite om hva som ville skje, hvilke forslag jeg egentlig skulle stemme for eller mot, eller hvilke personer som burde bli valgt. Jeg husker bare at jeg fikk streng beskjed om at jeg burde stemme på han Hareide. Knut Arild. Ettersom han hadde jobbet som rådgiver for Jon Lilletun (som var/er helten min), gjorde jeg det. Mon tro om han hadde blitt en suksess om ikke vi hadde valgt han i 2000? ;)

Ellers husker jeg jo de søte jentene, og at jeg endte opp på festkvelden i jeans (er dress-faktor i KrFU på fest - i alle fall på den tiden). Da satt jeg på bordet til Inger Lise og David (som var leder den gang) og ble møtt med stor omsorg...

Det har blitt noen landsmøter siden den gang. Og det har vært like spennende hver gang. Faktisk mer artig for hvert år av en eller annen grunn... I år tar jeg gjenvalg som leder, og satser på fornyet tillit. Så får vi se, kanskje dukker det opp noen nye som er der for første gang, og som senere ender opp i viktige posisjoner i partiet!