onsdag 16. september 2009

Takk for støtten!

Kjære Aust-Agder! Takk for tilliten! Jeg har vært usikker på når jeg kan slippe jubelen løs og si at jeg er kommet inn på Stortinget. Mye har vært frem og tilbake, men nå tror jeg det er sikkert... Jeg er stortingsrepresentant, og utrolig takknemlig for alle stemmer, til alle som har vært med på stand, delt ut brosjyrer, blogget, sendt SMS eller snakket med venner og bekjente! Og en stor takk til KrFU - jeg er stolte av dere!

Det er med stor ydmykhet og ærefrykt jeg tar fatt på oppgaven. Samtidig som jeg lover å være offensiv, fremtidsrettet og visjonær. Vi har fått en flertallsregjering som kan gjøre hva de vil, og som ikke trenger å bruke stortingsrepresentantene. Det bekymrer meg! Men jeg skal være konstruktiv, og forsøke å få gjennomslag for Sørlandet, og for KrFs politikk så mye jeg kan. Samtidig har jeg et håp om - og en tro på - at regjeringen vil sprekke. SV har blitt kraftig svekket, og med så mange kameler som de har måttet svelge de siste 4 årene tror jeg de vil få det tøft. Da kan en Ap-regjering alene sikre en mindretallsregjering som trenger støtte hos KrF, V og Sp. Det ville være bra for landet - og for oss sørlendinger! Men det blir spennende å se...

Når Venstre dessverre har falt under sperregrensa åpnes noen muligheter for oss. Vi kan fronte sentrumspolitikken, og vi skal ikke minst bli det ledende miljøpartiet! Vi har fått en meget spennende og fremtidsrettet stortingsgruppe som vil bli lagt merke til! Vi har en krevende tid foran oss, med et valgresultat som var skuffende. Men jeg er optimistisk, og har tro på at vi skal kunne løfte oss og gjenreise partiet! Jeg gleder meg til årene fremover!