fredag 29. mai 2009

KrFU-turné!

Denne uken har jeg vært på reise rundt i Aust-Agder sammen med fylkesleder Espen Bjellerås. Det har vært utrolig artig, og vi har truffet masse folk som er gira på KrFU og på valgkamp. Jeg har tatt med noen av bildene som er fra bl.a medlemsmøte i Lillesand og i Grimstad. Men vi rakk også innom Møglestu, Tyholmen og hadde møte i Arendal. Til stor inspirasjon for meg i alle fall! Les mer om turen på Espen sin blogg dersom du er interessert!

Vi fikk også oppleve på kroppen noe av det som vi kjemper aktivt for. Da vi skulle ha stand på Dahlske vgs opplevde vi at flagget var på halv stang. Det var ei jente som ikke hadde orket livet, og skolen var i sorg. Det ble ikke noe stand på oss den dagen. Det ble heller en påminnelse om hvor viktig det er å kjempe for bedre psykisk helsevern, skolehelsetjeneste og for et samfunn der jaget etter det perfekte ikke er like sterkt.

Sammen med Espen (som også er lokallagsleder i Lillesand KrF) hadde vi også et utspill om at staten må kjøpe Ytre Tronderøya, en perle midt i Blindleia utenfor Lillesand. Den er ute for salg, og kommunen ønsker hjelp for å få kjøpt den. Da vil de sørge for at vanlige folk får tilgang til 600 mål og 1 km med strandlinje! Et flott engasjement fra kommunen. Dessverre følger ikke staten opp. Regjeringen brukte 30 millioner på å kjøpe hundre meter strand i Oslo på Huk, da burde de kunne bla opp 10-15 millioner til å kjøpe denne prakteiendommen på sørlandet! I dag har jeg møtt på stortinget som vararepresentant, og utfordret derfor statsråden på det. Jeg forventer at han blar opp!