fredag 5. juni 2009

Solheim sviktet Sørlandet!

Sammen med fylkesleder i Aust-Agder KrFU, Espen Bjellerås (som også er lokallagsleder i Lillesand KrF) hadde vi også et utspill om at staten må kjøpe Ytre Tronderøya, en perle midt i Blindleia utenfor Lillesand. Den lå ute for salg, og kommunen ønsket hjelp for å få kjøpt den. Da ville de sørge for at vanlige folk får tilgang til 600 mål og 1 km med strandlinje! Et flott engasjement fra kommunen. og med ordføreren i spissen!

Dessverre følger ikke staten opp. I dag glapp saken! Regjeringen brukte 30 millioner på å kjøpe hundre meter strand i Oslo på Huk, men ville ikke bla opp 10-15 millioner til å kjøpe denne prakteiendommen på sørlandet! Da jeg var inne på stortinget som vararepresentant utfordret jeg statsråden på det. Jeg hadde forventet at han bladde opp! Men den gang ei.

Slik jeg ser det er Aust-Agder og Sørlandet havnet i blindsonen til regjeringen. Vi er glemt. Den 14.september er det valg. Jeg håper vi får politikere med gjennomslag og som prioriterer Sørlandet!