fredag 26. juni 2009

Lokal meningsmåling


I dag kom det en lokal meningsmåling i Agderposten. Den viste at FrP og Ap har stor oppslutning, ca 28 og 26 %, mens Høyre hadde 13 og KrF hadde 11 %. Venstre, SV og Sp lå mellom 4 og 8 %. Det gir et spennende utgangspunkt foran valget til høsten! Det er 80 dager igjen, og vi trenger ca 1500 ekstra stemmer for å klare et fast mandat.

Til Agderposten sa jeg at jeg skal kjempe til siste slutt;
– Jeg merker en veldig god stemning når jeg er ute. Vi må legge inn feilmargin i målingen, da mener jeg vi kan komme opp på over 14 prosent, som vi må ha for ta tredjemandatet. I valget til EU-parlamentet nylig, viste det at 50 prosent av velgerne bestemte seg siste uka, og 50 prosent av disse igjen bestemte seg siste dagen. Det betyr at vi må kjempe til siste slutt, for det vil være stemmer å hente helt frem til valgdagen, sier KrFs førstekandidat.

Jeg tror på at når valget nærmer seg vil bildet være annerledes. Jeg tror jeg har en mulighet for å gjøre det sterkt i Setesdalen og i vest-regionen ut i fra at jeg er fra Moisund og Evje. I tillegg tror jeg at KrFs kamp for sykehuset, universitetet og jernbanen vil spille inn som viktige saker for de fra Arendal og østover. Målet må være at vi kan få inn tydelige stemmer som kan representere hele Aust-Agder, og som kan få gjennomslag for lokale saker, og samtidig påvirke nasjonal og internasjonal politikk i riktig retning.

Jeg er optimist. Og jeg gleder meg til valgkampen blir enda mer aktiv. Derfor blir det lite med ferie i sommer - den kommer heller i elgjakta etter valget... For vi trenger alle litt fokus på livskvalitet, som her rundt bålet sammen med Håvard! Litt rolige sommerdager, en aktiv valgkamp der jeg skal treffe flest mulig, og så forhåpentligvis seier og gode jaktdager...! :)